Opis
Scenariusz zajęć
Etap 1 – Droga Prowadząca: Marzena Iwanowska
Data: 10.2015r.
Grupa: 6-katki. Gr.V
Temat kompleksowy: ,,Moja droga do przedszkola”
Cele:
- Uświadomienie dzieciom, że droga jest miejscem poruszania się różnych pojazdów
i pieszych.
- Orientowanie się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i chodnikach jako pieszy.
- Poznanie różnych środków podróżowania.
- Orientowanie się w bezpiecznym poruszania się różnych pojazdów(rower, samochód, autobus).
- Poznanie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów, znaków drogowych.
- Wdrażanie do znajomości swojego adresu.
- Włączanie rodziców w działanie przedszkola.
- Wdrażanie do znajomości swojego adresu.
Metody: 1. Słowna: wypowiedzi, pogadanki, rozmowy.
2.Oglądowa: pokaz, przykład, obserwacja.
3.Czynna: wycieczka, doświadczenia, zadania do wykonania, zabawa.
Środki dydaktyczne: odblaski, kaski, ochraniacze, kamizelki odblaskowe, historyjka obrazkowa, ilustracje, karty pracy, wiersz, piosenki, opowiadanie.
Przebieg :
- ,,Idziemy na spacer”- zestaw ćw. porannych – utrwalenie zasad poruszania się po chodnikach, drogach, parkach, itp.
- ,,Wycieczka na skrzyżowanie” – wypowiedzi, rozmowy, obserwacja- ćw. uważnego słuchania i spostrzegawczości, poznanie zasad poruszania po chodniku i na przejściu; poznanie znaków, sygnalizujących przejście dla pieszych.
- Spacer edukacyjny: ,,Polujemy na znaki drogowe” – spacer wokół przedszkola.
- ,,Zabawy rytmiczne przy pianinie” – słuchanie piosenki, zabawy ruchowe ,,Zielone światło”.
- ,,Czy znam zasady ruchu drogowego”- wypowiedzi, słuchanie i nauka wiersza W. Chotomskiej ,,Gdy zamierzasz przejść na drugą stronę”, zabawa ruchowa.
- ,,Czym docieram do przedszkola” – zagadki słowne i ilustracyjne.
- Zadania dla Rodzinki”: ,,Moja droga do przedszkola”- wspólne zadanie dla rodziców i dzieci – rysowanie planu, utrwalenie adresu zamieszkania.
- ,,Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”- teatrzyk kartonikowy, wypowiedzi, zabawy teatralne.
- ,, Jedziemy bezpiecznie”- zestaw ćw. gimnastycznych, koła serso.
- ,,Jaki to pojazd”- rozmowa, rozwiązywanie zagadek, ćw. pamięci wzrokowej.
- ,,Jakiego kształtu jest ten znak”- rozmowa, ćw. graficzne- ćw. percepcji wzrokowo- ruchowej.
- .,,Droga do przedszkola”- gra planszowa, zabawa w małych gr.
- ,,Głosy mojego miasta” -rozpoznawani
- Ruch uliczny”- zabawa ruchowa- z wykorzystaniem Autochodzika.
Galeria