Zadaniem jakie podjęliśmy było pokazanie dzieciom, że poruszanie się po drodze polega na właściwym zachowaniu się i prawidłowym odczytywaniu i stosowaniu znaków. Dzieci w czasie zajęć przypominały sobie zasady bezpiecznego poruszania się w drodze z domu do przedszkola oraz w czasie wycieczek. Stosowały się do umów i znaków, sygnałów umownych stosowanych przez nauczyciela, służących bezpieczeństwu dzieci w czasie przechodzenia przez ulicę, poprawne reagowały na sygnalizację świetlną: czerwone światło – stop, zielone światło – przejdź przez ulicę. Uczyliśmy się piosenek o ruchu drogowym, rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe o odgłosach ulicy. W czasie zajęć porannych dzieci wykonywały ćwiczenia ortofoniczne naśladując wybrane pojazdy i dźwięki. Podsumowaniem zajęć w sali były organizowanie wycieczki w czasie, których dzieci stawały się uczestnikami ruchu drogowego, rozpoznawały znaki drogowe, poruszały się zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.