Opis
„Chodziki” z Olsztyna wykonały wszystkie zdania Etapu pierwszego.
- Odbyły się zajęcia na temat „Jak podróżujemy”. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z różnymi sposobami podróżowania. Dzieci czytały książeczkę z wierszami pt. „Przez lądy, morza i przestworza” Wł. Ścisłowskiego. Obejrzały prezentację multimedialną. Omówiły sytuacje na niej przedstawione. Wyjaśniały, jakie są rodzaje dróg. Porównywały drogi w mieście i na wsi.
- Uczniowie udali się na spacer w pobliże szkoły. Obserwowali znaki drogowe, ruch uliczny. Po spacerze wykonywali rysunki znaków zapamiętanych podczas spaceru. Nazywali znaki drogowe – grupowali je, układali zagadki na ich temat. Dzieci zaprojektowały również krzyżówki, których hasłem była nazwa zespołu „Chodziki”.
- Wspólnie z rodziną wykonali kartę ze znakami drogowymi oraz „Drogomiarkę”. Powstały piękne mapki, które zaprezentowano w klasie.
- „Chodziki” zbudowały miasteczko 3D. Wykorzystali do tego wykonane wspólnie z rodzinką mapki oraz pudełka i kartony. Odwzorowywali ulice i znaki, które zapamiętały podczas spaceru edukacyjnego. Na wystawę zaprosili uczniów klasy drugiej.
- Wszystkie „Chodziki” na koniec przykleiły nalepki z uśmiechem w kolorze zielonym w swojej książeczce rajdowej.
Galeria